Wednesday 3 December 2014

Kau kata nak tolong aku.

Ada orang pernah kata kat aku.. "Mimi..kalau perlu bantuan untuk bla3 jgn segan tanya ok."

Yang cakap benda ini pula adalah orang yang aku pandang tinggi jugala. Admire in a way you may say. Ada satu hari ini, aku minta tlg dia, FIRST TIME aku minta tlg dia sebab aku mcm dh lost juga. Aku rasa macam..eh kenapa byk sgt benda kena buat ini? argh kepala pun dah jam ini. Bukan tak nak minta tlg orang yang sepatutnya tapi aku tak berapa pandai bab-bab penerangan sebenarnya. Senang cerita, kalau aku ada kerja, aku lagi suka buat seorang2. Yes, I'm no good in teamwork.

ok, back to cerita pasal aku nak minta tlg dengan orang yg pernah pelawa nak tolong aku tu kan. Guess what, benda yang aku tanya dia macam remeh tapi bagi aku, aku betul2 perlukan bantuan. There are too many big decisions I have to make while in my point of view,  I do not deserve that kind of power. Since I am overwhelmed with perasaan serba salah nak buat decision itu ini, aku pun decide nak minta tlg orang itu. Malangnya, sampai sekarang dia tak reply mesej itu. Mungkim medium aku mesej dia tak betul. Tapi takpela..lepas ini aku pun dah malu nak minta tlg dia. ergh, aku tak suka bila muka dah tebal minta tolong, tiba-tiba kena reject. MENCI nya kita!


Mengetuk dulang paku serpih, mengata orang dia pula yang lebih. ha, aku lah tu.

Hari itu..., aku macam teruja pula nk tolong sorang ini. Tapi, dia jadi macam overly attach pula, haa mulalah aku macam dah apahal dia ni. haha Dahla kalau nak apa-apa, mesti nak dapat and nak cepat,

Oh my dear Mimi, memang dia overly attach lah mimi dah kau beriya nak tolong dia. Ala,,ko anggapla dia paling selesa dengan kau, sebab itu dia minta tolong kau mimi.

Jadi rakan-rakan sekalian, nampak tak nampak tak..kalau dah pelawa nak tolong orang, tolonglah sebaik mungkin, dan seikhlas mungkin.

No comments: