Monday 24 November 2014

Of Chicken Soup and Chocolate

Dua tiga hari ini kepala aku serabut. Sampai aku penat. Penat sangat. Sebulan sibuk tahap gaban..tak sepenat bila otak aku kacau bilau dengan benda-benda kecil.

Serabut sampai tak nak jumpa orang. Permintaan yang bukan2 mula terlintas dekat kepala. Tiba-tiba ada orang bagi  chicken soup and chocolate. Mula-mula aku seronok sikit je sebab kepala aku serabut lagi. Tapi lepas aku muhasabah balik...... Aku pernah kata dulu.. we decide whether we want to be happy or not. We decide. We.

Setelah muhasabah..aku pilih untuk cherish chicken soup and chocolate itu daripada mengenangkan benda-benda kecil yang serabutkan kepala aku. Sikit je lagi Mimi. Tahanlah.

Chicken soup itu sedap gila bak hang.. dahlah musim sejuk ketor ni..kena pulak ada ayam..haha
Chocolate tu tak yah cakaplah..favourite wey. Dahlah orang belikan tanpa aku pesan..dia ingat aku suka makan chocolate itu!..ooo thank you much.. ;)

No comments: