Tuesday 18 November 2014

Tersangkut dalam masyrut.

Benda ini dah bertahun jugalah.

Masa ini aku ada kelas dekat hospital yang sangat jauh. haha Aku tak reti naik masyrut sebab kalau naik masyrut kena alert kita nak turun dekat mana. Selalunya aku naik bas lah senang. Tapi nak dijadikan cerita aku naik juga masyrut satu hari ini.

Aku naik mayrut 91A. Sampai kat satu tempat ini, dalam mayrut itu tinggal aku seorang je. Lepastu driver itu berhenti. Aku tanya lah pak cik maysrut itu, ini dah stop terakhir ke... dia tak jawab pun. Lepastu dia turun, kunci masyrut itu! JENG3

Aku nampak la dia keluar, pergi belakang satu bangunan ini. Haa sudah..aku try juga nak keluar tapi pintu kunci! Aku nak pergi seat driver, tak boleh. Aku keluarkan badan separuh ke depan, ketuklah tingkap itu kan..ada mak cik ruski ni nampak, tapi dia macam blurla... aku dah gelabah la time itu sebab blur driver tu pergi mana. Lepastu time aku nak ketuk lagi..ada sekumpulan student Malaysia lalu. Whoosh sempat aku sembunyi. Malu nak minta tlg diorang.. ;( Lepas itu, pak cik driver keluar dari belakang bangunan itu. Dia nampak aku dalam masyrut. HAHA

Dia datang, dia tanya, awak dekat dalam ini dari tadi ke. Aku geli hati pulak dia tanya macam itu, sebab sebelum dia turun tadi, aku dah tanya dia dah and dia dah usha dah seat kat belakang. haha Bolehkan dia tak nampak aku tadi.

Aku pun dah malu, and nak cepat pergi kelas.. keluar mayrut itu naik masyrut lain. 

No comments: