Sunday 9 November 2014

Tetamu atau penyambut tetamu.

Seronok jadi tetamu kan, lagi-lagi kalau ada makanan untuk kita jamu. haha

Hairan bin pelik, aku lagi suka jadi penyambut tetamu dalam erti kata lain, aku lagi suka jadi orang belakang tabir.

Meh nak cerita kenapa terjadinya kejadian hairan bin pelik ini.

Kalau jadi tetamu, aku akan datang untuk dua-tiga jam majlis, duduk di satu sudut, melayani diri sendiri dan memerhati orang yang aku nak approach tapi aku tak berani pun nak approach. Sampai masa majlis habis, semua balik bersurai, misi aku nak approach orang itu pun gagal..balik rumah, kecewa tak sudah.
Kalau aku jadi orang belakang tabir, I will be too busy to have someone that catches my eyes. Jadi, tiadalah perasaan kecewa sebab tak dapat approach orang itu. atau..tak diapproach oleh orang itu wakakaka

ok, yang kedua, kalau aku jadi  tetamu, aku hanya datang dan berbual dengan orang yang aku dah biasa kenal. tapi kalau aku jadi orang belakang tabir, nak tak nak, aku kena kenal orang baru dan buat kerja dengan orang baru. Ini lagi more fun. Sesuai sangat dengan aku yang extrovert ini. Aku suka gila bila aku dapat buat kerja dengan orang-orang yang aku tak pernah kenal, and the best part is to celebrate ourself for our great efforts. I love celebration! hehe

Kalau jadi tetamu, aku hanya sekadar tetamu, kalau jadi penyambut tetamu, aku ada beberapa privilege yang tetamu tak dapat, contohnya, aku dapat masuk dewan sebelum masanya, aku dapat tgk rehearsal persembahan, aku dapat tahu agenda program, yang paling seronok..aku akan dtg awal dan balik lambat. Ada orang suka datang lambat dan balik awal. Well, macam mana korang tak paham dengan aku, aku pun tak paham dengan korang. Dah kata kan...aku suka celebration, so aku suka drag masa untuk terlibat dengan celebration lama-lama. Aku sanggup datang awal dan balik lambat2..selalu je aku jadi orang terakhir untuk balik. haha kadang-kadang stay sampai orang dah cabut hiasan dewan...kakakaka

Jadi, kalau ditanya tetamu atau penyambut tetamu.
terang lagi bersuluh
crystal clear
pilihan aku
penyambut tetamu.

No comments: