Saturday 16 November 2013

Simpanan

Simpanan.. Siapa yang menyimpan, mesti rasa selamat, sedangkan siapa atau apa yang disimpan rasa tak secure, frustrated or maybe happy.

Tak kiralah benda ke, orang ke yang disimpan, siapa yang menyimpan mesti rasa selamat. Kalau korang simpan payung dalam beg, korang rasa selamat kan? Tapi payung tu, apa payung tu rasa? boo~ payung x de perasaan.

Kalau orang pulak yang disimpan.. pemain simpanan, perempuan simpanan...haa... apakah yang dirasai oleh mereka yang disimpan?

Aku pernah jadi yang menyimpan dan disimpan. So, aku kinda faham dua-dua situasi.

Apa yang bakal aku katakan maybe kasar, be ready!

Jadi dua-dua pihak pun aku rasa macam ta-ik. Bila jadi yang menyimpan, aku rasa macam ta**  sebab aku desperate. Sediakan payung sebelum hujan. Bukan mati pun kalau kena hujan. Tapi aku masih kena bawak payung tu, menambahkan berat aku yang dah kembung mengalahkan ikan buntal. Sedangkan awek-awek ruski bukan main dengan handbag je. How desperate I can be. So, aku tetap simpan.

Disimpan... mmm perempuan simpanan...yg ni x nak cerita lah..kasi saspen. wakaka.
Nak cerita  pasal pemain simpanan since ini contoh terdekat yg aku boleh huraikan. Bukan main, org suruh ko datang training. Bila dtg dia x tengok ko sgt pun. Dia explain sikit2 apa yang kau kena buat, then buat sampai dapat. Dulu aku expect coach untuk pantau aku 24 jam since aku bersungguh-sungguh nak main satu game ni-- dulu. Tapi sekarang dah sedar. Kalau nak macam itu, upah private coach la mimi! Rasanya normal je kalau jadi pemain simpanan. Hari ini aku dpt kesedaran. Kesedaran yang kalau aku jadi pemain simpanan  pun dah kira cukup bagus dah. Kira tak sia-sia lah aku dtg training luka-luka lutut sume. Haha.. Luka lutut??? no big deal, aku yg pulun sgt men, siap slide2 bagai. Seluar tunggu koyak je. haha luka lutut pun,,, loser gak. budak2 ini, yg taiko x yah luka lutut pun, siap terbang2 lagi. hihi

Konklusi cerita bertajuk simpanan ini...lu pikir la sendiri. Korang simpan apa, korang disimpan sebagai apa... aku-tak-tahu.  Dalam hidup aku, aku cuma buat yang terbaik sebagai yang menyimpan dan disimpan. Kalau menyimpan, simpanlah dengan kasih dan sayang, so you won't feel that desperate. Kalau disimpan, berbaktilah sebaik mungkin, kerana kehadiran awak memberi erti untuk yang menyimpan awak. aiceh ayat.. macam geli je macam geli je :p PEACE


No comments: